Come back to work

Posted: January 14, 2012 in School Life, She
Tags: , ,

Sesudah bergelar ibu, rutin harian turut berubah.

Awal pagi, bangun jam 5.30 pagi. Terus pam susu. :p Kemudian mandi, solat, sarapan, sediakan barang2 Nuha dan seterusnya hantar Nuha ke rumah pengasuh yang sejauh 9 buah rumah. Awal pagi sudah tentu hantar guna kereta, ambil Nuha petang selepas siapkan kerja2 rumah, berjalan kaki. Ada jugak la masa berjalan-jalan dengan Nuha waktu petang dan umi pun bersenam sikit. ohoho sekejap je pun tak sampai 5 minit berjalan.

Di sekolah, kawan-kawan guru masih ramai tak percaya dan rasa janggal bila tengok penampilan saya. Well, when I was pregnant, I do gain extra 20kg, so that’s a BIG me. Sekarang berat dah turun dan cara pemakaian saya dah kembali ke asal, ramai ingat saya guru baru. ahahaha.. kenapa jadi macam tu? sebabbbb

Sepanjang saya mengandung (dari mula lapor diri Januari 2011 di sekolah baru ini):

  • Pakai spekmata terus. Malas dah guna contact lense.
  • Tudung semua pakai yang instant. Senang sarung.
  • Baju sudah tentu baju mengandung.
  • Pakai sandal biasa dah. No more boot.
  • No more make-up. Cuci muka guna pencuci pun tak. Tak boleh cium bau wangi2. pening!

Selepas bersalin, mestilah kembali ke asal kan. aahahaha.. Pakai contact lense, shawl, boot, make-up. penampilan kontra. 😉

Soalan paling banyak ditanya, macammana boleh jadi semakin kurus dengan cepatnya.

Jawapan paling senang, saya tak ada bersenam langsung. Hanya meyusukan Nuha!! Itu je. Mudah kan?

Tapi nak kena bersenam jugak la. Masih belum berat asal. Lagi perlu stamina.

Oh ya! di tahun baru ini saya guru kelas tahun 1. Mengajar Bahasa Inggeris 3 kelas tahun 1. Semuanya 30 waktu mengajar. Tak da elektif sebab dah terlebih waktu mengajar. Well, I like teaching year 1 pupils. They are fun and cute. Tapi kadang2 geram jugak. ahahaha Paling suka sebab mereka masih kecil maka senang dibentuk. Go go new year!!!

p/s: Nak baby lagi la.. ohohoho

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s